3 tom paruzyjny – wykład VI – str. 135
WYKŁAD VI
DZIEŁO ŻNIWA
CHARAKTER DZIEŁA ŻNIWA – ZBIERANIE PSZENICY – WIĄZANIE W SNOPKI I PALENIE KĄKOLU – JEGO POCHODZENIE I URODZAJ – JEGO ZNISZCZENIE PODOBNE DO ZNISZCZENIA PLEW ŻNIWA ŻYDOWSKIEGO – WSKAZANIE NA PODOBIEŃSTWA CZASOWE – ODRZUCENIE, STOPNIOWY UPADEK I OSTATECZNE ZNISZCZENIE BABILONU – POPIECZĘTOWANIE SŁUG BOŻYCH PRZED PRZYJŚCIEM PLAG NA BABILON – SĄD, CZYLI PRÓBA, ZARÓWNO SYSTEMÓW, JAK I JEDNOSTEK – SYMBOLICZNE ZNACZENIE PRÓBY SYSTEMU ŻYDOWSKIEGO – PRÓBOWANIE I PRZESIEWANIE PSZENICY – MĄDRE PANNY ODDZIELONE OD GŁUPICH WCHODZĄ NA UCZTĘ – „I ZAMKNIONE SĄ DRZWI” – KOLEJNY PRZEGLĄD I ODRZUCENIE NIEKTÓRYCH – DLACZEGO I JAK? – ZAMKNIĘCIE „WYSOKIEGO POWOŁANIA” – CZAS JEST KRÓTKI – „ABY NIKT NIE WZIĄŁ KORONY TWOJEJ” – PRACOWNICY JEDENASTEJ GODZINY I ZWYCIĘZCY.
„Żniwo” jest określeniem, które daje ogólne pojęcie o pracy, jakiej wykonania należy się spodziewać między 1874 a 1914 rokiem. Jest to raczej czas żęcia niż siania, czas próby, rozliczania, rozstrzygnięć i nagradzania. Żniwo Wieku Żydowskiego było symbolicznym wyobrażeniem żniwa obecnego wieku. Obserwacje i porównania poczynione w oparciu o rozmaite cechy tamtego żniwa dostarczają bardzo jasnego wyobrażenia o dziele, które musi być przeprowadzone w obecnym żniwie. Szczególne nauczanie naszego Pana w tamtym czasie miało na celu zgromadzenie pszenicy – tych, którzy już zasługiwali na to miano – i oddzielenie plew od pszenicy w narodzie izraelskim. Jego nauki stały się także nasionami nowej dyspensacji, która rozpoczęła się (wkrótce po odrzuceniu narodu izraelskiego) w Dniu Pięćdziesiątnicy.
Powinniśmy dokładnie zapamiętać słowa, które nasz Pan wypowiedział do uczniów, posyłając ich do narodu-kościoła