4 tom paruzyjny – wykład XII – str. 609
Wielkie proroctwo naszego Pana
zapewniającego obfite przykrycie wszystkim, którzy starają się poznać wolę Ojca i ją wykonywać. Jednak ogromna większość jest zupełnie zadowolona z wygody, jaką zapewniają im ich małe dziecięce łóżeczka, ponieważ są „niemowlętami”, a nie „mężami” w zakresie chrześcijańskiej wiedzy i doświadczenia. „Jeden wzięty będzie, a drugi zostawiony”.
„Tedy będą dwaj na roli; jeden będzie wzięty, a drugi zostawiony” – Mat. 24:40.
„Rolą jest świat”, wytłumaczył nasz Pan, zaś w rozważanym obecnie wykładzie rola wyobraża stan na zewnątrz nominalnego „domu” – poza Babilonem. W taki sposób dowiadujemy się, że nie wszyscy „wychodzący” zostaną „zebrani”, ale tylko „własność” Pana zostanie odnaleziona bez względu na to, gdzie się znajduje, gdyż „zna Pan, którzy są jego”. W trakcie owego żniwiarskiego zbierania czyni On ich swą własnością, gromadzi „wybranych”, by stali się współdziedzicami Jego Królestwa.
„Dwie będą mleć we młynie; jedna będzie wzięta, a druga zostawiona” – Mat. 24:41 (Łuk. 17:35).
Młyn jest miejscem, w którym przygotowuje się żywność. Duchowni i szkoły teologiczne mielą duchową żywność dla „Babilonu” i wypuszczają bardzo mizerne młóto1 – nie zaś „czystą paszę”. Pojawia się coraz to większe narzekanie na dostarczaną żywność, która w większości składa się z łupin i plew, one zaś nie podtrzymają duchowego życia i siły, tymczasem każdy mielący jest zobowiązany przygotowywać to, czego dostarcza mu jego własny związek wyznaniowy i nie mógłby zachować swego stanowiska, gdyby miał dostarczać domownikom wiary „pokarm na czas słuszny”, „czystą paszę”. Dlatego też „teraźniejsza prawda” zabiera niektórych mielących, a innych zostawia. Ci, którzy zachowują wierność względem Boga i Jego trzody, zostaną zabrani; wszyscy inni zostawieni. Świat i nominalny kościół ogłaszają, że nastał obecnie czas zjednoczenia i „sprzysiężenia”, tymczasem zaś Bóg oświadcza, że jest to czas oddzielania (Izaj 8:12).
____________________
1 Por. Łuk.15:16 BG – przyp.tłum.