5 tom paruzyjny – wykład XV – str. 458

„Okup za wszystkich” – jedyna podstawa pojednania

są godni wiecznego życia, czy też nie. To, co nasz Pan uczyni dla ludzkości w nadchodzącym wieku jako jej Ojciec, obecnie czyni dla swojego Kościoła, Małżonki, Oblubienicy; widzimy w tym ilustrację stwierdzenia apostoła, że podobnie jak Niebiański Ojciec jest Głową Chrystusa, tak Chrystus jest Głową Kościoła, tak samo jak mąż jest głową żony i rodziny. Zgodnie z tym czytamy: „Bo Ojciec nikogo nie sądzi, lecz wszystek sąd dał Synowi” – Jan 5:22. Zaręczona Małżonka Chrystusowa nie może stanąć przed Ojcem inaczej, jak w swym umiłowanym Oblubieńcu i przez Niego. Jej prośby czynione są w Jego imieniu, przez Jego zasługę i tak musi być nadal, aż przyjdzie to, co jest doskonałe, kiedy będzie wzięta w górę do chwały – do zupełnej wolności Synów Bożych, poprzez pierwsze zmartwychwstanie.

      Podobnie i ludzkość świata, dzieci Chrystusowe, muszą najpierw zwracać się do Niego jako Głowy i Ojca, gdyż nie będą miały żadnej łączności z Niebiańskim Ojcem, nie będą przez Niego w ogóle uznane, dopóki po zakończeniu Wieku Tysiąclecia ci, którzy osiągną te przywileje, nie zostaną przywróceni i doprowadzeni z powrotem do stanu doskonałości. Jednak przy końcu Wieku Tysiąclecia, kiedy nasz Pan, Jezus Chrystus, odda Królestwo Bogu Ojcu, znajdą się oni pod bezpośrednią kontrolą wielkiego Ojca wszystkich, wszechmocnego Jahwe (1Kor. 15:24).

      Patrząc z tego punktu widzenia, można zrozumieć, dlaczego Pan Jezus jest nazywany Ojcem odkupionej i przywróconej ludzkości, lecz nie był uznany za ojca Adama i jego dzieci poprzednio, chociaż był bezpośrednim stwórcą Adama – jak napisano: „Bez niego nic się nie stało, co się stało”. Różnica polega na tym, że przy początkowym stwarzaniu Logos był przedstawicielem Jahwe i wykonał całą pracę, nie ponosząc przy tym żadnych kosztów; zaś jako „drugi Adam” będzie dawał ludziom prawo do życia za cenę, którą sam zapłacił – za cenę swej kosztownej krwi.

OKUP, NIE ODPUSZCZENIE

      Niezrozumienie różnicy pomiędzy okupem a odpuszczeniem doprowadziło do znacznego pomieszania myśli związanych z tym zagadnieniem.

poprzednia stronanastępna strona