5 tom paruzyjny – wykład XV – str. 478

„Okup za wszystkich” – jedyna podstawa pojednania

oraz nad korzyściami płynącymi z owego planu dla ludzkości.

      (1) Wszyscy mają być wzbudzeni z śmierci Adamowej, podobnie jak ze snu, przez zasługę zapłaconego okupu: będzie to pierwszy krok w błogosławieństwach restytucji. Potem będą się znajdowali pod opieką, kontrolą, dozorem Królewskiego Kapłaństwa, którego doświadczenie grzechu, łącznie z przezwyciężeniem go podczas obecnego Wieku Ewangelii, we właściwy sposób przygotuje jego członków do cierpliwości i pomocy wobec tych, nad którymi będą panowali jako królowie i kapłani (Obj. 5:10).

      Tożsamość jednostki zostanie zachowana, gdyż każdy zostanie wzbudzony dokładnie w takim samym stanie, w jakim umarł; wszystkie etapy przezwyciężania grzechu i słabości obecnego czasu będą dla tej osoby bardzo cennymi lekcjami, jeżeli chodzi o grzech i korzyści płynące ze sprawiedliwości. W ten sposób, krok po kroku, wielki Odkupiciel podniesie do doskonałości ludzkość, postępującą ku tej doskonałości proporcjonalnie do swojego pragnienia; ci, którzy nie uczynią żadnego postępu pomimo danej im znajomości i możliwości, w wieku stu lat zostaną wygładzeni z krainy żyjących przez wtórą śmierć, bez nadziei przyszłego przywrócenia czy szansy; mając bowiem tę szansę w swoich rękach i przyszedłszy do stosunkowo znacznego poznania zła i dobra, podeptali łaskę Bożą w Chrystusie zaniedbując naukę wielkiego Proroka i nie postępowali świętą drogą (Izaj. 65:20; 35:8). Niemniej jednak, jak wskazuje prorok, umierając w wieku stu lat, osoby te mogą być uważane za dzieci, ponieważ wszyscy, którzy uczynią jakikolwiek postęp, będą żyli co najmniej do końca Wieku Tysiąclecia.

      (2) Podejmując te kroki ku górze drogą świętości podczas Wieku Tysiąclecia, wciąż niedoskonały świat będzie przez cały ten okres w takim samym stopniu okryty zasługą ofiary okupowej podczas stopniowego uczenia się cennych lekcji i rozwijania rozmaitych owoców ducha; w międzyczasie załamania i zmazy spowodowane przez nieroztropność lub próby używania innych metod będą nadal liczone jako część ich

poprzednia stronanastępna strona