Powrót naszego Pana – str. 24

którego ostatnim królem zasiadającym na tronie Dawidowym, był Sedekiasz, aż do ustanowienia prawdziwego króla „Ema­nuela” w chwale Jego Tysiącletniego Królestwa. Te rzą­dy, czyli królestwa ziemi są przedstawione jako wielki obraz. Rząd Nabuchodonozora, jako pierwsze państwo uni­wersalne jest w owym obrazie jako głowa ze złota. Kró­lestwo Medów i Persów było następnym uniwersalnym państwem i jest przedstawione przez piersi i ramiona ze srebra. Państwo greckie, które obaliło Medo-Persję, stało się trzecim państwem uniwersalnym i przedstawione jest jako brzuch i biodra z miedzi. Państwo Rzymskie, któremu udało się zająć miejsce Grecji, było czwartym uniwersal­nym państwem na ziemi; przedstawione w obrazie, jako nogi żelazne nadzwyczaj mocne. Późniejsze rozwinięcie państwa Rzymskiego i domieszanie wpływu papiestwa, jest pokazane w obrazie jako stopy, które były częścią z żela­za (mocy cywilnej a częścią z gliny kościelnej – Papie­stwa). Te państwa razem wzięte miały stanowić pano­wanie Pogan; a „za dni tych królów” (przedstawionych w dziesięciu palcach obrazu) sam Jehowa ustanowi swoje królestwo, – to samo królestwo, o które ustawicznie się modlimy: “Przyjdź królestwo Twoje”.

Że królestwo to jeszcze nie przyszło, i że jeszcze do­tąd znajdujemy się pod władzą „księcia tego świata” – księcia ciemności, tego wszyscy jesteśmy świadkami. Wszel­kie usiłowania nie przekonają nas, by królestwa pełne chciwości i przelewające krew były królestwem, o które się modlimy, nie możemy się zgodzić, aby one były kró­lestwem Emanuela! One są królestwami, lecz ustanowionymi przez Antychrysta, przez niego uznane i nazwane przez Antychrysta “Chrześcijaństwem.” Prawdziwe kró­lestwo dotąd wyczekuje swego Założyciela, który ma do niego prawo,

poprzednia stronanastępna strona