Powrót naszego Pana – str. 11
Sługami czuwającymi są ci, którzy się znajdują w jedności i harmonii ze swym Panem, którzy obietnice Jego szanują, a przeto i słowa Jego zachowują. Skutek czuwania jest ten, że oni wiedzą, iż dzień Pański rozpoczyna się z końcem Wieku Ewangelii – potajemnie i cicho „jak złodziej w nocy” dla świata niespodziewany, lecz widzialny dla tych tylko, którzy czuwają nad Jego objawieniem się.
RÓŻNICA MIĘDZY PAROUSIA, EPIFANIA I APOKALUPSIS
Kto jest wiernym i gorliwym uczniem swego Mistrza, ten stara się badać każde słowo, pochodzące z ust Jego, który tak mówił, jak żaden z ludzi jeszcze nie mówił. Taki także zauważy co powiedział przez swych wiernych apostołów i proroków. Staranne badanie da 2m poznać trzy różne wyrazy, odnoszące się do wtórego przyjścia Chrystusa a mianowicie: Parousia, Epifania i Apokalupsis. Słowo Parousia odnosi się do wczesnej pory wtórego przyjścia, zaś wyraz Apokalupsis odnosi się do tegoż samego przyjścia, lecz pory późniejszej. – Nie mamy rozumieć, aby wyrazy Apokalupsis i Epifania miały znaczyć inne jakieś trzecie przyjście, lecz jedynie późniejszą porę wtórego przyjścia. Te greckie wyrazy zostały przyćmione a ich znaczenie jakby było ukryte w zwykłym tłumaczeniu Pisma Św., lecz nie bez celu. Zapewne Boskim zamiarem było, aby świat i bezbożnie żyjący chrześcijanie nie wiedzieli o planie Boga, aż do zamierzonego czasu, nawet by czuwający nie mogli zrozumieć szczegółów, aż dopiero na krótki czas przed wypełnieniem się. Jesteśmy pewni, że znajdujemy się obecnie w „ostatecznych dniach” w „dniu Jego przygotowania” w tym czasie, o którym jest przepowiedziane, że „mądrzy zrozumieją (nie mądrzy według świata, ale dość mądrzy, aby postępować według