Powrót naszego Pana – str. 38
przyjścia swego [parousia — obecności]” – 2Tes. 2:8.
APOKALUPSIS W NOWYM TESTAMENCIE
(Podług Diaglott)
Wyrazy greckie apokalupsis i apokalupto znaczą: objawienie, odkrycie, odsłonięcie, (rzeczy, które poprzednio były obecne, lecz ukryte). Imię ostatniej księgi Pisma Św. Apokalupsis, czyli Objawienie pochodzi z tegoż źródła. Apokalupsis znajduje się w następujących tekstach i odnosi się do wtórej obecności Pańskiej, Jego mocy i chwały, kiedy staną się wiadome odkryte i objawione światu. Mamy wiele tekstów, które pokazują, że Chrystus gdy będzie objawiony, Jego kościół będzie z Nim również objawiony w tym samym czasie i w ten sam sposób.
„Utrapienia teraźniejszego czasu nic nie znaczą, w porównaniu z tą chwałą, która się ma objawić w nas” – Rzym. 8:18.
„Ale podług tego, jak jesteście uczestnikami cierpień Chrystusowych, radując się, abyście i przy objawieniu chwały Jego z weselem się radowali.” – 1Piotra 4:13.
„Ku dziedzictwu nieskazitelnemu i niepokalanemu i niezwiędłemu w niebiesiech dla nas zachowanemu, którzy mocą Bożą strzeżeni jesteśmy przez wiarę ku zbawieniu, które zgotowane jest, aby było objawione czasu ostatecznego.” – 1Piotra 1:4, 5.
„Uczestnik chwały, która ma być objawiona.” – 1Piotra 5:1.
„Każdego robota jawna będzie, bo to dzień pokaże, gdyż przez ogień się objawi.” – 1 Korynt. 3:13. To zapewne odnosi się do doświadczenia ludu Bożego podczas Jego obecności, przy końcu teraźniejszego wieku. Słowa Apostoła zgadzają się z proroctwem naszego Pana,