Powrót naszego Pana – str. 40

OBECNOŚĆ STOPNIOWO OBJAWIANA

Powyżej doszczętnie zaznaczyliśmy różnicę między Parousia, Epifania i Apokalupsis naszego Pana, w tym celu, aby czytelnikowi przedstawić różnicę i znaczenie tych wyrazów. Faktem jest jednakowoż, że jasność wielka z powodu Jego obecności winna nastąpić zaraz po Jego parousia; trzeba zauważyć: że “Światłość w ciemności świeciła a ciemności jej nie ogarnęły” tak i teraz się to sprawdza. Chrystus był obecnym, a ludzie nie wiedzieli, że On nim był, ale słudzy Jego wiedzieli. Podobnież teraz: o obecności Pańskiej najpierw powiadomieni są wierni słudzy, wyczekujący Pana swego, a następnie stopniowo objawianą jest światu. Do czasu wielkiego ucisku, który wybuchnie z wielką mocą, nikt oprócz wiernych sług nie spostrzeże obecności Pańskiej; tak samo przez nich tylko będzie uznane i ocenione Jego objawienie. Objawienie obecności Pańskiej i wzmacniające światło Prawdy, Słowa i Planu Bożego powoduje w wiernych sługach wzmaganie się radości i wesela, dlatego, iż „wy bracia nie jesteście w ciemności” tj. nieświadomości, względem wydarzeń, jakie będą miały miejsce podczas dnia Pańskiego i naprzód będziecie wiedzieli o udręczeniach, jakie przyjdą na cały świat, „jako ból na niewiastę brzemienną” – 1Tes. 5:3, 4.
Objawienie obecności Pańskiej oświeca serca wiernych jako jutrzenka, powoduje wyrozumienie, i sprawia, że nie brodzą w ciemności, jak świat względem boskich zamiarów, odnoszących się do rzeczy obecnych i przyszłych. Objawienie Pana oddziała również na kościół nominalny, jako też i na świat cywilizowany w ogólności, lecz zupełnie w inny sposób. Celem żniwa jest to, aby podczas obecności Chrystusa przyspieszać poznanie sprawiedliwości i niesprawiedliwości, dobra i zła, przynależne ludziom prawa i ich wady.

poprzednia stronanastępna strona