Powrót naszego Pana – str. 79
przeciwników, że czasy pogan rozpoczęły się w ciągu królowania Joakima, musi upaść.
PUNKT IV
SEN NABUCHODONOZORA
I znowu oponenci twierdzą, że początek czasów pogan oznaczony jest wstąpieniem Nabuchodonozora na tron babiloński, na poparcie tego przytaczają Daniela 2:1. Argument ten również musi upaść.
Daniel 2:1 brzmi: „Roku wtórego królowania Nabuchodonozora miał Nabuchodonozor sen i strwożył się duch jego i przerwał mu się sen jego”. Sam sen podany jest w wierszach 31 do 35 tego samego rozdziału. Nabuchodonozor, jako król, sprowadził mędrców (praktykarzy), czarnoksiężników i Chaldejczyków, aby mu sen wytłumaczyli, ale żaden z nich nie potrafił. „Tedy Aryjoch (dowódca straży królewskiej) z kwapieniem wprowadził Daniela do króla i tak mu rzekł: Znalazłem męża z więźniów synów Judzkich, który ten wykład królowi oznajmi. Odpowiedział król i rzekł Danielowi, któremu imię było Baltazar: Izali mnie ty możesz oznajmić sen, którym widział i wykład jego?” – Dan. 2:25,26.
Jest rzeczą całkiem niemożliwą, aby rozprawa ta odbyła się w drugim roku panowania Nabuchodonozora z następujących przyczyn: (1) ponieważ Daniel w drugim roku Nabuchodonozora nie był w Babilonie i nie mógł być wtedy stawiony przed króla; (2) ponieważ został zabrany do Babilonu w roku 617 p.Chr., który to rok był ósmym rokiem królowania Nabuchodozonora; i (3) ponieważ nie wolno było Danielowi pokazać się przed królem prędzej, aż nie spędzi trzech lal w Babilonie, według jego własnego świadectwa.
Fakty podane powyżej stanowczo potwierdzają poprawność punktów (1) i (2). Przystępujemy teraz do zbadania punktu (3):
W ósmym roku swego królowania Nabuchodonozor