Cienie Przybytku – rozdział I – str. 20

Przybytek obrazowy

<str. 20> i nie może ich poznać, przeto, iż duchownie bywają rozsądzone” (1Kor. 2:14).

      Fakt, że wszystkie sprzęty w Przybytku były wykonane ze złota, symbolizującego Boską naturę, oznacza, że Przybytek przedstawiał stan tylko tych, którzy zostali powołani do Boskiej natury. Tylko ci z Lewitów, którzy byli poświęceni do składania ofiar (kapłani), mogli wchodzić do Przybytku; podobnie tylko ci z domowników wiary, którzy są poświęceni do ofiarowania się aż na śmierć, wstępują do Boskiego stanu, przedstawionego w Przybytku.

      Na dziedziniec, czyli do usprawiedliwionego stanu ludzkiego, można wejść tylko przez wiarę. Aby osiągnąć zmianę natury i stać się Nowymi Stworzeniami, uczestnikami niebieskiego powołania i Boskiej natury, musimy nie tylko zachować usprawiedliwiającą wiarę, ale także uczynić coś więcej. Wejście do Świątnicy Świętej oznacza wobec tego nasze zupełne poświęcenie się na służbę Panu, spłodzenie z Ducha i początek biegu po nagrodę Boskiej natury. Warunki tego biegu to wypełnienie ślubów, ukrzyżowanie usprawiedliwionego ciała, stawianie naszej ludzkiej woli i ciała ofiarą żywą, zaprzestanie dążenia do ziemskich przyjemności, zaszczytów i pochwał, dla których mamy być umarłymi, a żyć dla rzeczy niebiańskich. Do tego stanu także wchodzimy przez naszego Pana, Jezusa Chrystusa, który nie tylko otworzył dla nas bramę usprawiedliwienia przez wiarę w Jego krew, ale także otworzył drzwi (pierwszą zasłonę) do Przybytku, “nową drogę życia” – jako istoty duchowe – prowadzącą poprzez i poza wtórą zasłonę, przez ofiarowanie naszego usprawiedliwionego ciała.

      W ten sposób dwa pomieszczenia Przybytku, Świątnica Święta i Świątnica Najświętsza, przedstawiały dwie fazy, czyli dwa etapy nowego życia tych, którzy są spłodzeni z Ducha Świętego.

      Świątnica Święta wyobrażała obecny stan spłodzonych

poprzednia stronanastępna strona