6 tom paruzyjny – wykład XVI – str. 662
Obecnie dziedzictwo Nowego Stworzenia
chwilowo wydawały. Słowo Boże musi być naszym przewodnikiem, a ono poucza, że nasze nadzieje na przyszłe błogosławieństwa i radości zasadzają się na zmartwychwstaniu.
Żywione przez wieki fałszywe nadzieje, że chwila śmierci staje się momentem niebiańskiej chwały (co sprzeczne jest nie tylko z faktami i okolicznościami dającymi się zaobserwować przez ludzki umysł, lecz również z wielką ilością biblijnych świadectw dotyczących nadziei zmartwychwstania, której spełnienie czeka na wtóre przyjście Pana), były dla ludu Bożego bardzo szkodliwe. Odwodziły one od Bożego Słowa i prawdziwych nadziei, jakie ono zaszczepia, w pełni zgodnych z najzdrowszym rozsądkiem i wszystkimi faktami, tak jak je wokół nas postrzegamy.
Ktoś mógłby powiedzieć, że w niniejszym dziele również prezentowany jest pogląd wspierający podobną nadzieję dla ostatnich członków Nowego Stworzenia, że w chwili śmierci dostąpią oni natychmiastowej przemiany do stanu niebiańskiego. To prawda, ale istnieje powód, dla którego popieramy taką nadzieją w obecnym czasie, a na który nie można się było powołać przed rokiem 1878, od kiedy datuje się, naszym zdaniem, owo poszerzenie nadziei dla ludu Pańskiego. To rozwinięcie nadziei dla Nowego Stworzenia w obecnym czasie żniwa jest w pełni zgodne z Pismem Świętym. Nie uważamy, że wszyscy ludzie, nawet członkowie Nowego Stworzenia na przestrzeni Wieku Ewangelii, byli przemieniani w chwili śmierci. Lecz twierdząc w oparciu o Pismo Święte, że zasnęli w Jezusie, na tej samej podstawie utrzymujemy, że ich nadzieja jest w przebudzeniu, które według Bożej obietnicy miało się stać ich udziałem w nowym dniu, w Dniu Tysiąclecia. Naszą nadzieją, opartą na świadectwie Słowa Bożego, jest to, że już żyjemy w zaraniu tego nowego dnia, że Emanuel jest już obecny, ustanawiając swoje Królestwo; że pierwszą częścią jest rozliczenie się ze swymi sługami, co zostało szczegółowo pokazane w Jego przypowieściach obrazujących dzieło, jakie ma być dokonane, gdy powróci, aby objąć Królestwo na ziemi. Przypowieści ukazują, że miał wezwać swoich sług,