6 tom paruzyjny – wykład XVII – str. 694
Dziedzictwo Nowego Stworzenia przy zmartwychwstaniu
lecz musi nadal przyjmować je wiarą. Mówi on: „Jeszcze się nie objawiło, czym będziemy; lecz wiemy, iż gdy się on objawi, podobni mu będziemy, albowiem ujrzymy go tak, jako jest” – 1 Jana 3:2. To wystarcza ludowi Pańskiemu, bo choć słusznie może on być ciekaw szczegółów dotyczących swego duchowego ciała, kształtu, rozmiaru, właściwości itd., to ze spokojem może przyjąć, że nowe warunki będą tak odmienne od obecnych, że ich zrozumienie przekracza możliwości ludzkiego umysłu, choćby miał do dyspozycji nawet najbardziej dokładny opis. Całą tę sprawę rozstrzyga zapewnienie, że Kościół będzie jak jego Pan i zobaczy Go nie jak w dniach Jego poniżenia, gdy był człowiekiem Jezusem Chrystusem ani nawet nie jak wtedy, gdy ukazywał się uczniom po zmartwychwstaniu, przybierając różne postaci cielesne i różne szaty, ale ujrzy Go takim, „jakim jest”, ujrzy Jego chwałę i dostąpiwszy udziału w Jego chwale – będzie jak On. To nam wystarcza.
Cieszymy się jednak, że Pan w niewielkim stopniu uchylił zasłony i w opisie „pierwszego zmartwychwstania”, jaki przekazał nam apostoł Paweł, pozwolił nam dojrzeć niektóre aspekty tych nowych warunków przyszłego dziedzictwa (1Kor. 15:41‑44). Cały ten rozdział jest niezwykle interesujący dla każdego członka Nowego Stworzenia – nie tylko wersety, które odnoszą się do „pierwszego zmartwychwstania”, przez które Kościół, Maluczkie Stadko, Królewskie Kapłaństwo osiągnie doskonałość i wejdzie do radości Pana, ale też z powodu zawartych tam informacji na temat przyszłej nadziei świata. I chociaż Apostoł kierował swój list do świętych, a nie do innych ludzi, to gdyby opisał tylko „pierwsze zmartwychwstanie”, usprawiedliwiałoby to myślenie, że nie ma żadnego wartego wspominania błogosławieństwa dla reszty ludzkości, albo też podtrzymywałoby pogląd tych, co sądzą, iż zmartwychwstanie świata będzie podobne, tylko nastąpi trochę później. Zatem wzmianka o tych dwóch zmartwychwstaniach jest szczególnie pomocna, gdyż potwierdza biblijne świadectwo, że Bóg ma specjalny dział w niebie dla Kościoła, dział duchowy, i że ma ziemski dział, który będzie we właściwym czasie ujawniony i zaoferowany całemu światu.