6 tom paruzyjny – wykład XVII – str. 696

Dziedzictwo Nowego Stworzenia przy zmartwychwstaniu

iż nasz Pan nie udawał jedynie, że umarł, lecz naprawdę „umarł za grzechy nasze” i naprawdę powstał z martwych – Apostoł podkreśla, że właśnie na podstawie tej wiary mamy przywilej uważać rodzaj ludzki za umarły w Adamie (nie wymarły, nie rzeczywiście umarły, ale w stanie snu). Mamy przywilej mieć względem nich nadzieję na podstawie Pańskiej obietnicy, że o poranku – poranku zmartwychwstania – wszyscy zostaną obudzeni ze swego snu i wyjdą do bardziej korzystnych warunków niż obecne, do stanu, w którym nie panuje grzech i śmierć, gdzie Szatan nie będzie miał mocy śmierci, lecz będzie związany; do stanu, w którym Odkupiciel będzie miał pełną moc i będzie jej używał w celu wyzwolenia więźniów z więzienia śmierci. Podźwignięcie to będzie dla tych, którzy w tak korzystnych warunkach będą słuchać Jego głosu (będą posłuszni) i będą kroczyć gościńcem świętobliwości coraz wyżej i wyżej, ponad dolinę cienia śmierci, aż do pełnej doskonałości życia, pokoju i błogosławieństwa, danych im kiedyś przez Stwórcę, które jednak utracili przez nieposłuszeństwo ojca Adama, a mają odzyskać przez zasługę drugiego Adama i posłuszeństwo wobec Niego. To prowadzi Apostoła do określenia (1Kor. 15:21) planu Bożego w następujących słowach: „Bo ponieważ przez człowieka śmierć, przez człowieka też powstanie umarłych”. Nie można źle zrozumieć, co Apostoł ma na myśli, mianowicie, że pierwszym człowiekiem, przez którego przyszła śmierć, był Adam, a drugim, przez którego przyszło zmartwychwstanie, jest „człowiek, Chrystus Jezus”, który za dni ciała swego powiedział: „Ciało moje dam za żywot świata”, a mówiąc o zamierzonych efektach swej ofiary, rzekł: „Jam jest zmartwychwstanie i żywot” (Jan 6:51, 11:25).

      Popularne tłumaczenie Biblii mówi: „Albowiem jako w Adamie wszyscy umierają, tak i w Chrystusie wszyscy ożywieni będą”, co jest oczywistym błędem tłumacza. W takiej formie werset ten stoi w sprzeczności z innymi, które wyraźnie ograniczają liczbę tych, którzy będą ożywieni przez Chrystusa. Takie tłumaczenie pochwala

poprzednia strona – następna strona