6 tom paruzyjny – wykład II – str. 59
Wykład II
NOWE STWORZENIE
NOWE STWORZENIE ODDZIELNE I RÓŻNE OD WSZYSTKICH INNYCH STWORZEŃ – CZEMU WYBIERANE SPOŚRÓD ISTOT LUDZKICH, A NIE INNYCH – CEL JEGO WYBORU – JEGO OBECNA I PRZYSZŁA MISJA – SPOSÓB SPŁODZENIA I NARODZENIA DO NOWEJ NATURY – BLISKA SPOŁECZNOŚĆ WSZYSTKICH JEGO CZŁONKÓW Z SOBĄ NAWZAJEM ORAZ Z ICH WODZEM, GŁOWĄ I OBLUBIEŃCEM – ROZWÓJ I PRÓBA CZŁONKOSTWA – SZÓSTY, DUCHOWY ZMYSŁ NOWEGO STWORZENIA DO DOSTRZEGANIA SPRAW DUCHOWYCH – POD JAKĄ NAZWĄ POWINNO BYĆ ZNANE NOWE STWORZENIE, ABY POZOSTAWAĆ WIERNE GŁOWIE I NIE ODDZIELAĆ SIĘ OD ŻADNEGO Z BRACI.
Kościół Wieku Ewangelii jest często określany w Piśmie Świętym jako Nowe Stworzenie, a jego ostateczni członkowie, zwycięzcy, nazywani są szczególnym mianem „nowych stworzeń” w Chrystusie Jezusie (2 Kor. 5:17). Na nieszczęście jednak czytanie słów Boskiego natchnienia w zagmatwany i mglisty sposób stało się zwyczajem zarówno w pełni poświęconych chrześcijan, jak i innych. Nie pozwala to na ukazanie prawdziwej wagi oświadczeń Słowa Bożego i pozbawia czytelnika wielu błogosławieństw oraz pocieszenia i pouczenia, które mógłby otrzymać, gdyby tylko poszedł rozsądniejszą drogą i był bardziej napełniony duchem uczniowskim, pragnącym zrozumienia Boskiego objawienia. Zdaje się, że trudność w dużym stopniu polega na tym, iż zwykli czytelnicy Słowa nie spodziewają się, że czegoś ich ono będzie uczyć i raczej czytają je w sposób pobieżny, z obowiązku czy dla wytchnienia. A gdy potrzebują informacji na temat Boskiego planu, zwracają się do komentarzy i katechizmów. Powinny one, jak i żywi nauczyciele, być pomocną dłonią w prowadzeniu pielgrzymów Syjonu do jaśniejszej znajomości