6 tom paruzyjny – wykład VIII – str. 379

Wykład VIII

ODPOCZNIENIE, CZYLI SABAT NOWEGO STWORZENIA

ZMIANA BOSKIEGO SPOSOBU DZIAŁANIA DATUJE SIĘ OD KRZYŻA ­­­­­– APOSTOLSKIE GŁOSZENIE W SYNAGOGACH W SABAT NIE STANOWI USANKCJONOWANIA ŻYDOW­SKIEGO SABATU ANI SYSTEMU OBOWIĄZUJĄCEGO NOWE STWORZENIE – BUDYNEK, W KTÓRYM GŁOSZONA JEST EWANGELIA, NIE MA WPŁYWU NA TREŚĆ PRZEKAZU – DZIEŃ TEŻ NIE – HISTORIA OBCHODZENIA PIERWSZEGO DNIA TYGODNIA JAKO SABATU CHRZEŚCIJAŃSKIEGO – JEGO PRZESTRZEGANIE ROZPOCZĘTO NA DŁUGO PRZED CZASAMI KONSTANTYNA – PRAWIE WSZYSTKIE UKAZANIA SIĘ NASZEGO PANA MIAŁY MIEJSCE W PIERWSZYM DNIU TYGODNIA – POWSZECHNE ŚWIĘTO­WANIE PIERWSZEGO DNIA TYGODNIA JAKO SABATU JEST DLA NAS POWODEM DO WDZIĘCZNOŚCI – NIE JEST JEDNAK BOSKIM NAKAZEM – FRANCJA I LICZBA SIEDEM – SABAT IZRAELA OBRAZOWY – KIEDY ROZPOCZĄŁ SIĘ SABAT NOWEGO STWORZENIA I W JAKI SPOSÓB NADAL TRWA.

      Nasze rozważania zawarte w poprzednim rozdziale dowiodły niezbicie, że nie ma innego prawa dla tych, którzy są w Chrystusie Jezusie, oprócz wszechogarniającego prawa miłości. Zrozumieliśmy jasno i wyraźnie, że Nowe Stworzenie, duchowy Izrael nie podlega w żadnym przypadku Przymierzu Zakonu, „dodanemu z powodu przestępstwa” w czterysta trzydzieści lat po ustanowieniu przymierza, na podstawie którego Nowe Stworzenie jest przyjęte w Umiłowanym. Choć za dni ciała swego Pan Jezus przestrzegał siódmego dnia tygodnia ściśle według Prawa Mojżeszowego, to jednak nie według niektórych przewrotnych wymysłów uczonych w Piśmie i faryzeuszy. Czynił tak dlatego, że według ciała był Żydem urodzonym pod Zakonem Mojżeszowym, a zatem podlegał każdemu jego przepisowi, które Jezus wykonał zgodnie z tym, co oświadcza Apostoł – „przybiwszy go do krzyża” – kładąc mu w ten sposób kres w odniesieniu do siebie, jak i każdego Żyda, który przez Niego zbliża się do Ojca. Wszyscy Żydzi, którzy nie przyjęli Chrystusa, nadal podlegają wszystkim wymogom

poprzednia stronanastępna strona